30-letnia ostrowczanka straciła wszystkie swoje oszczędności. To finał sprzedaży smartwatcha w Internecie - Kurier Ostrowiecki

30-letnia ostrowczanka straciła wszystkie swoje oszczędności. To finał sprzedaży smartwatcha w Internecie

Foto ilustracyjne

Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim po raz kolejny apelują, aby nie otwierać linków nadesłanych przez obce osoby. Zwłaszcza jeśli jest to związane z przekazywaniem pieniędzy. Poprzez załączony do wiadomości link, przestępcy mogą uzyskać dane do logowania do konta i wypłacić z niego pieniądze. W ten sposób 30-letnia ostrowczanka straciła wczoraj blisko 10 000 złotych. Więcej poniżej!

Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim prowadzą wiele spraw związanych z internetowymi oszustwami, których często ofiarami są sprzedawcy oferujący towar na znanych serwisach aukcyjnych. Zazwyczaj ze sprzedającym kontaktuje się rzekomo zainteresowany zakupem klient, który  wypytuje o szczegóły produktu. Najczęściej kontakt nawiązywany jest za pośrednictwem komunikatora internetowego. Kolejno niczego nie podejrzewający sprzedawca otrzymuje w wiadomości link do strony, która łudząco przypomina stronę banku. Sprzedający po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej  przekazuje właśnie w ten sposób swoje dane cyberprzestępcom.

Wczoraj do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 30-letnia ostrowczanka. Kobieta poinformował stróżów prawa, że w minioną niedzielę na jednym z portali ogłoszeniowych wystawiła do sprzedaży smartwacha. Późnym wieczorem za pośrednictwem komunikatora internetowego ze sprzedającą skontaktowała się osoba, która wyraziła chęć zakupu wystawionej przez nią rzeczy. Po uzgodnieniu warunków sprzedaży następnego dnia 30-latka na prośbę zainteresowanego klienta przesłała mu swój adres emali. Kolejno otrzymała wiadomość z linkiem i zakładką o treści „potwierdź płatność”. Sprzedająca, nic nie podejrzewając, kliknęła na podany link, a następnie otworzyła kolejno zakładki „twój produkt został zakupiony”   i „otrzymanie płatności”. Następnie po podaniu hasła i loginu zalogowała się do bankowości elektronicznej. Wtedy to na jej urządzeniu wyświetlił się napis transakcja może potrwać do 5 minut. Zaniepokojona tym faktem zgłaszająca nabrała podejrzeń, że ma do czynienia z oszustami. Natychmiast wylogowała się i zalogowała ponownie do bankowości elektronicznej, gdzie zobaczyła, że ktoś wykonał z jej konta dwa przelewy. Pierwszy na kwotę 5900 złotych, zaś drugi na 3990 złotych. 30-latka natychmiast udała się do swojego banku, gdzie pracownik placówki potwierdził jej przypuszczenia, że padła ofiarą cyberprzestępców.

Bądź pierwszym, który to skomentuje. Wyraź swoją opinię. on "30-letnia ostrowczanka straciła wszystkie swoje oszczędności. To finał sprzedaży smartwatcha w Internecie"

Napisz swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*