Apelujemy do mieszkańców naszego regionu o zachowanie szczególnej ostrożności podczas prowadzenia rozmów za pośrednictwem komunikatorów społecznościowych. Oszuści podszywają się pod właścicieli kont znajomych i wysyłają wiadomości z prośbą o wsparcie w konkursie. W ten sposób 74-letnia mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego utraciła pieniądze w kwocie 2400 złotych i na jej dane zaciągnięto kredyt w kwocie 14 600 złotych. Więcej poniżej!
W miniony piątek tj. 3 stycznia br. do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 73-latka. Seniorka poinformowała stróżów prawa, że padła ofiarą oszustów. Z jej relacji wynikało, że ktoś za pośrednictwem komunikatora społecznościowego podszył się pod jej kolegę.
Po czym w trakcie korespondencji zaproponował wzięcie jej udziału w konkursie świątecznym. Następnie poprosił ją o podanie danych do logowania w bankowości elektronicznej. Niczego nie świadoma ostrowczanka podała mu swoje hasła dostępowe. W wyniku czego z jej konta zniknęły pieniądze w kwocie 2400 złotych. Dodatkowo na dane kobiety został zaciągnięty kredyt na kwotę 14 600 złotych.
Aby nie paść ofiarą takiego oszustwa należy:
· stosować dwuskładnikowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych (wówczas o wiele trudniej przejąć nasze konto – zalogowanie się wymaga potwierdzenia m.in. sms-em),
· potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory – najlepiej zadzwonić do takiej osoby. Wykonanie takiego połączenia zajmie nam kilkadziesiąt sekund, a tym samym zyskamy pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie i to właśnie jemu – a nie oszustowi – przekazujemy pieniądze,
· sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie),
· chronić swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.
Opr. EW Źródło: KPP Ostrowiec Świętokrzyski
Bądź pierwszym, który to skomentuje. Wyraź swoją opinię. on "73-latka padła ofiarą oszustów"