Ponad 1200 zł straciła mieszkanka gminy Lipnik. Kobieta otrzymała smsa z informacją, że musi dopłacić 1,2 zł do przesyłki, którą niedawno zamawiała. Wiadomość nie wzbudziła w niej żadnego podejrzenia więc przy wykorzystaniu przesłanego linku zalogowała się do swojej bankowości elektronicznej czym udostępniła ważne dane oszustom. Więcej poniżej!
W minioną sobotę do opatowskich policjantów zgłosiła się 40 – letnia mieszkanka gminy Lipnik. Kobieta poinformowała mundurowych, że prawdopodobnie padła ofiarą oszustwa. Z jej relacji wynikało, że kilka godzin wcześniej otrzymała sms-a z informacją, że musi uregulować niedopłatę za zamówiona przesyłkę w kwocie 1,20 zł. W związku z tym, że kobieta faktycznie dokonywała zamówienia w sklepie internetowym, sms nie wzbudził w niej żadnych podejrzeń. W wiadomości tekstowej znajdował się link do płatności jaką miała dokonać. Po kliknięciu w ten link 40 – latka postępowała zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na ekranie w wyniku czego zalogowała się do swojej bankowości elektronicznej, gdzie potwierdziła operacje. Po pewnym czasie zorientowała się, że z jej konta dwukrotnie wypłacone zostały pieniądze w kwocie ponad 1200 zł. Widząc tę sytuację skontaktowała się infolinią swojego banku, gdzie zablokowała możliwość wypłaty kolejnych środków z konta, czym ograniczyła kolejne straty finansowe.
Apelujemy o rozwagę i ostrożność podczas przeprowadzania operacji bankowych. Oszuści nie odpuszczają wykorzystując nieuwagę swoich ofiar.
Naiwnych nie sieją,Naiwni się rodzą.