Oszuści wykorzystują telefoniczne połączenia głosowe z potencjalną ofiarą i podając się za osobę reprezentującą bank, wyłudzają dane wrażliwe bądź nakłaniają do wykonania przelewu środków na wskazany rachunek bankowy. Więcej poniżej!
W ten sposób kradną pieniądze z naszych kont lub zaciągają kredyty gotówkowe. Niestety przekonała się o tym 55-letnia mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego, która myśląc, że chroni się swoje oszczędności przed atakiem przestępców, przelała je na wskazane przez nich konto.
W poniedziałek do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 55-latka, która poinformowała stróżów prawa, że padła ofiarą oszustów. Z przekazanych przez nią informacji wynikało, że około godziny 11.00 skontaktowała się z nią kobieta podająca się za pracownika banku. Kolejno zakomunikowała zgłaszającej, że ktoś usiłował z jej konta wykonać przelew.
Kiedy 55-latka oświadczyła, że nie wykonywała płatności, rozmowę z nią kontynuował „przełożony” fałszywej pracownicy banku. Mężczyzna oznajmił jej także, że takie próby miały również miejsce kilka dni temu. Ponadto ktoś chciał zaciągnąć na jej dane kredyt w banku.
Rozmówca twierdził, że kobieta padła ofiarą oszustów i w celu ochrony oszczędności zgromadzonych na rachunku bankowym polecił jej przelanie pieniędzy na tzw. „bezpieczne konto”, aby oszuści nie mieli do nich dostępu. Zmanipulowana 55-latka postąpiła zgodnie ze wskazówkami i przelała na wskazane konto pieniądze w kwocie 14 400 złotych.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta, a także nie nakazują wzięcia kredytu czy wpłacania pieniędzy na nieznane konta!
O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
Opr. EW Źródło: KPP Ostrowiec Świętokrzyski
Bądź pierwszym, który to skomentuje. Wyraź swoją opinię. on "55-latka padła ofiarą oszustwa „na pracownika banku”"