Jesteś właśnie w trakcie poszukiwania dobrego sposobu na zwiększenie rozpoznawalności swojej marki w internecie oraz na podwyższenie konwersji na stronie? W takim razie już nie musisz szukać dalej. Promowanie swojego biznesu online jest w dzisiejszym świecie krokiem, którego już nie można pominąć, czy całkowicie zignorować. Więcej poniżej!
Nawet jeśli prowadzisz swój sklep stacjonarnie i liczysz na zainteresowanie lokalnych mieszkańców, to z góry skazujesz się na swego rodzaju porażkę (a już na pewno na dużo mniejsze zyski). Dając się poznać swoim wirtualnym klientom jesteś w stanie pokazać swoje produkty czy usługi osobom, które nie miałyby okazji natrafić na Twój biznes w tradycyjny sposób.
Kolejne kroki
Założyłeś już swoją pierwszą stronę, fanpage sklepu na Facebooku, Instagramie, Twitterze i dalej nie widzisz żadnego rezultatu? Nic zaskakującego. Uprzedzę Twoje pytanie “dlaczego” i już spieszę z odpowiedzią. Stworzenie swojego małego miejsca w internecie jest tylko początkiem tej żmudnej drogi. Niestety logarytmy takich stron jak np. Facebook nie zaczną promować Twoich treści czy filmików samych z siebie. I tutaj docieramy do głównego tematu.
Dlaczego potrzebujesz Facebook Ads?
Ustawienie kampanii w Facebook Ads to jedna z lepszych decyzji, jaką możesz zrobić dla swojego biznesu. Facebook jest aktualnie jednym z najszybciej rozwijających się serwisów społecznościowych, który może posłużyć jako swoista trampolina do sukcesu. Co konkretnie możesz zyskać?
- Zwiększona rozpoznawalność marki
Facebook jest uważany za jeden z bardziej efektywnych narzędzi marketingowych XXI wieku, ponieważ umożliwia dość szybkie dotarcie do ogromnej liczby odbiorców w krótkim czasie. Tak jak już zostało wspomniane wyżej – promując swoje treści, jesteś w stanie wyjść ze swojej “lokalnej strefy komfortu”, pokazać się szerszej widowni i zainteresować swoimi produktami osoby, które inaczej nie trafiłyby na Twoją stronę.
- Docieranie do konkretnych użytkowników
Masz obawy, że zapłacisz krocie za reklamę i nie otrzymasz zamierzonego efektu?
Nie tym razem. Kampanie reklamowe na Facebooku pozwalają na wykorzystanie dokładnych danych użytkowników portalu. Oznacza to tyle, że możesz ustawić promowanie Twojego biznesu tylko dla określonej grupy osób, które znajdują się również w odpowiedniej odległości. Możesz dowolnie przebierać w ustawieniach i wybrać płeć, wiek, wykształcenie czy nawet zainteresowania swojej grupy docelowej.
- Przypomnienie o sobie dotychczasowym odbiorcom
Masz już swoją małą społeczność, lecz widzisz, że liczba konwersji na stronie maleje? Może to oznaczać, że Twoi dotychczasowi klienci zapomnieli wrócić do Twojego sklepu, a może nawet dokonali zakupu w innym miejscu. Ustawienie Ads’ów na Facebooku w tym przypadku pozwoli na tzw. remarketing, czyli na ponowne wyświetlanie reklam odbiorcom, którzy już mieli okazję odwiedzić Twoją stronę internetową. To idealny sposób na przypomnienie o sobie i powiedzenie “Halo, czekam na Twój powrót! A widziałeś też moje inne produkty?” co często potrafi zmotywować klienta do dokonania zakupu rzeczy, którą wcześniej oglądał.
- Dostęp do statystyk
Nazwa mówi sama za siebie. Po wykupieniu reklam jesteś w stanie sprawdzić które działania przyniosły zamierzone efekty, a które okazały się niestety nietrafione. Możesz dokładnie przeanalizować te treści i posty, które zachęciły do większej aktywności, żeby w przyszłości skupić się na tworzeniu tylko tych bardziej rozchwytywanych wpisów.
- Duża zmiana za niską cenę
Nie musisz mieć milionów na koncie, aby rozpocząć promowanie swojej marki w internecie. Nawet z mocno ograniczonym budżetem (naprawdę, nawet za 2-5 złotych dziennie) jesteś w stanie przygotować kampanię i sprawdzić jej efektywność. Coś pójdzie nie tak? Trudno, kosztowało cię to całe 5zł, a jesteś bogatszy o wiedzę, co na pewno nie działa na Twoich potencjalnych klientów. Reklama przyniosła skutek i konwersja na Twojej stronie została zwiększona? Oby tak dalej! Pamiętaj jednak o tym, by nie tworzyć treści i reklam na chybił trafił. Staraj się w pełni wykorzystywać ich potencjał.
Dalej nie wiesz jaką decyzję podjąć? Ostatni punkt powinien rozwiać wszelkie wątpliwości. Zapowiedź potencjalnych zysków w zamian za naprawdę niskie koszty to niesamowita okazja, z której może skorzystać jakikolwiek biznes. Niemniej jednak każdy kolejny wydatek w firmie (nawet ten najmniejszy) powinien być rozważony czy aby na pewno jest konieczny. To, co możesz teraz zrobić to usiąść z kartką papieru (excel też może być) i rozpisać swoje własne “za i przeciw”, aby móc podjąć najwłaściwszą dla siebie decyzję.
Źródło: Buzzer Agency
Bądź pierwszym, który to skomentuje. Wyraź swoją opinię. on "5 Największych zalet postów sponsorowanych, czyli dlaczego potrzebujesz Facebook Ads"