Facebook Ads- przygotowanie strategii, wybór celu kampanii, grupa i odbiorca, ustalenie budżetu, wybór formatu reklamy. Więcej poniżej!
Reklama na facebooku- poradnik dla osoby zaczynającej reklamowanie
Facebook Ads to bez wątpienia wyjątkowa szansa na dotarcie do ogromnej grupy nowych klientów. Niestety wiele średnich i małych przedsiębiorstw nie wykorzystuje nawet części potencjału, jaki oferują reklamy na największym portalu społecznościowym na świecie. Przede wszystkim jest to spowodowane pierwszym wrażeniem, jakie możemy odczuć, tuż po zalogowaniu się do menadżera reklam. Na szczęście, po dłuższym zapoznaniu i kilku kampaniach, wszystko staje się jasne i przejrzyste, dlatego dziś pokazujemy podstawy reklamowania się na Facebooku.
Przewodnik po reklamach na Facebooku
Reklamy na Facebooku można ustawiać z dwóch poziomów- menadżera reklam oraz Power Editor. Druga opcja jest nieco bardziej skomplikowana, dlatego w tym przewodniku omówimy sposób ustawiania kampanii za pomocą menadżera, który w zupełności wystarczy.

Przygotowanie strategii
Nie da się stworzyć skutecznej kampanii reklamowej bez odpowiedniej strategii. Jeżeli nie zadbamy o to zawczasu, to w momencie, kiedy wejdziemy do menadżera i dopiero wtedy będziemy dostosowywać swoje reklamy, to z całą pewnością poczujemy się przytłoczeni. Facebook oferuje ogromne możliwości, jeżeli chodzi o personalizację targowania. W takim razie, aby nie stworzyć reklamy dla wszystkich (czyli dla nikogo), konieczne jest odpowiedzenie sobie na kilka pytań.
Musimy wiedzieć wszystko o swoim produkcie lub usłudze oraz ludziach, do których chcemy dotrzeć. Jaka jest idealna osoba kupująca, którą chcę przekonać do mojej firmy za pomocą kampanii. Na którym etapie lejku sprzedaży się znajdują? Jaki jest ogólny cel kampanii? Czy chcemy większy ruch na stronie, zwiększyć świadomość o marce, czy konwersji? Jeżeli nie stworzymy wcześniej dobrego planu, to nie uda nam się stworzyć dobrej kampanii.
Wybór celu kampanii
Pierwszą opcją, którą mamy przy ustawianiu kampanii jest cel. Jest to bardzo istotna kwestia, ponieważ Facebook umieszcza reklamy w taki sposób, aby sprostać naszemu głównemu celowi. Odpowiedni wybór to również mniejsze koszty, a lepsze efekty.
Spośród głównych celów mamy do wyboru m.in. zwiększenie świadomości o marce, ruch na stronie, konwersje, oglądnięcia filmików, zainstalowania aplikacji, sprzedaż produktów z katalogów lub na zwiększenie zaangażowania użytkowników. Nie ma jednej odpowiedzi na to, jak powinniśmy ustawić swoje cele, dlatego zawsze warto wykonywać testy i prowadzić kilka kampanii w tym samym czasie.
Grupa odbiorca
Kolejnym niezwykle istotnym elementem kampanii reklamowej jest oczywiście wybranie grupy odbiorczej. To właśnie tym ludziom Facebook będzie wyświetlał nasze reklamy. Jeżeli znamy już swoją strategię i wiemy jakie cele chcemy osiągnąć dzięki danej kampanii reklamowej, to znacznie łatwiej będzie nam wybrać ostateczną grupę.
Możemy wykorzystać do tego wiele różnych opcji. Jedną z nich jest wykorzystanie istniejącej już grupy e-mailowej lub osób, które już wcześniej wchodziły w interakcję z naszym profilem na Facebooku, lub Instagramie. Poza tym Facebook oferuje niemal nieograniczone możliwości kierowania reklam pod względem demografii, lokalizacji oraz zainteresowań.
Ustalenie budżetu
Następna sekcja jest tym, czego obawiają się wszyscy początkujący marketerzy. Ustawienia budżetu mogą czasem sprawiać problemy, szczególnie wtedy, kiedy za wszelką cenę martwimy się o stratę pieniędzy. Jeżeli chodzi o opcje, to możemy ustawić dzienny budżet, lub określić liczbę pieniędzy, jaką możemy sobie pozwolić wydać przez określony, dłuższy okres czasu. Można również wybrać porę dnia i dzień tygodnia, kiedy chcemy, aby nasze reklamy były widoczne.
Wybór formatu reklamy
Kolejnym miejscem, w którym Facebook góruje nad innymi kanałami reklamowymi, jest możliwość wyboru wielu formatów reklam. Możemy zaproponować swojej audiencji reklamy wideo, posty sponsorowane, reklamy produktów, kolekcje oraz karuzela. Wszystkie typy reklam mają zastosowanie w zależności od celów, jednak w ostatnim czasie najwyższy czynnik zaangażowania i CTR pochodzi z reklam wideo i karuzeli.
Pamięć o szczegółach
Wydaje się, że zadanie jest wykonane, a kampanii przygotowana. Cóż, prawie, ponieważ zadanie o szczegóły, które znajdują się na samym dole menadżera, jest również niesamowicie istotne. Znajdziemy tam wiele sekcji, gdzie powinniśmy ustawić opisy URL oraz CTA.
Podsumowanie:
Reklamy na Facebooku to ogromna szansa dla każdej firmy, niezależnie od branży oraz grupy odbiorczej. Liczba ponad 2 miliardów użytkowników sprawia, że każdy może trafić do swoich najlepszych, potencjalnych klientów, dlatego warto spróbować swoich sił reklamą już dziś.
Jak skuteczna jest reklama na facebooku? W jaki sposób działa na stronę firmową? Częściową odpowiedź na te pytania daje ten artykuł http://katalogifirm.com.pl/blog/reklama-wpisu-w-katalogu-w-socjal-media.php
Bądź pierwszym, który to skomentuje. Wyraź swoją opinię. on "Reklama na facebooku- poradnik dla osoby zaczynającej reklamowanie"