Budowa obwodnicy Opatowa - zmiany organizacji ruchu - Kurier Ostrowiecki





Budowa obwodnicy Opatowa – zmiany organizacji ruchu

Foto: GDDKiA Kielce

Rozpoczyna się budowa włączenia realizowanego w ramach obwodnicy Opatowa odcinka drogi ekspresowej S74 do istniejącej drogi krajowej nr 9. W miejscowości Okalina na DK9 w przyszłym tygodniu planowane jest wprowadzenie ruchu wahadłowego sterowanego sygnalizacją świetlną. Więcej poniżej!

Ruch wahadłowy na DK9 miedzy Opatowem a Lipnikiem umożliwi kontynuację budowy ronda, które komunikować będzie nową obwodnicę z istniejącą „dziewiątką”. Planowane wstępnie od 17 września zmiany organizacji ruchu przewidziane są do końca października. W tym czasie wykonane zostaną roboty, które umożliwią przywrócenie ruchu dwukierunkowego poprzez przełożenie ruchu na część ronda. Proces zmiany oznakowania rozpocznie się 16 września, dlatego już w tym dniu mogą wystąpić zawężenia jezdni. Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności. 

W ramach inwestycji

Ok.  12-kilometrowa obwodnica w ciągu DK9 i S74 biec będzie po południowo-zachodniej stronie Opatowa. Na skrzyżowaniu obecnej DK74 z nowym przebiegiem DK9, a także na włączeniu przyszłej S74 do istniejącej DK9 budowane są bezkolizyjne ronda. W ramach obwodnicy Opatowa planowane są dwa węzły drogowe. Pierwszy na skrzyżowaniu istniejącej DK9 z jej przyszłym przebiegiem i z budowanym tzw. łącznikiem północnym do DK74. Drugi węzeł powstanie w Marcinkowicach, na skrzyżowaniu planowanej drogi ekspresowej S74 z projektowaną DK9, zapewniając także skomunikowanie z drogą wojewódzką nr 757 do Staszowa.  

W ramach inwestycji powstaje 20 obiektów inżynierskich, w tym 13 mostów, wiaduktów, estakad, a także kładka dla pieszych oraz 6 dużych przepustów ekologicznych. Inwestycja zakłada budowę, w większości po nowym śladzie, odcinka dwujezdniowej DK9 klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) o długości 5,1 km i odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S74 o długości 6,5 km.  Uzupełnieniem obwodnicy Opatowa będzie trzykilometrowy jednojezdniowy łącznik w ciągu DK74 poprowadzony na północ od miasta. Dzięki budowie łącznika, kierowcy podróżujący na trasie Kielce – Lublin nie będą musieli wjeżdżać do miasta.  Inwestycja połączy węzeł na DK9, planowany w ramach obwodnicy Opatowa, z DK74 w okolicy Adamowa. W ramach inwestycji powstaną obiekty inżynierskie zlokalizowane na trzech skrzyżowaniach z drogami powiatowymi. Na łącznik będzie można wjechać poprzez dwa ronda. Koszt budowy obwodnicy i łącznika to ponad 461 mln zł. Z obu odcinków korzystać będziemy już w przyszłym roku.

Postępują roboty bitumiczne

Obecnie na budowie obwodnicy Opatowa kontynuowane są roboty bitumiczne. Pierwsza warstwa bitumiczna czyli podbudowa ułożona została na odcinkach o łącznej długości stanowiącej ponad połowę dwujezdniowej trasy głównej. Zaawansowanie w układaniu drugiej warstwy nawierzchni wynosi ok. 23 procent. Jesienią wykonawca planuje wykonanie próbnych odcinków ostatniej warstwy ścieralnej. Mosty, estakady i wiadukty mają już konstrukcje ustrojów nośnych. Na dziesięciu zakończyły się roboty betoniarskie. Na trzech obiektach ułożona został pierwsza warstwa nawierzchni.

Bądź pierwszym, który to skomentuje. Wyraź swoją opinię. on "Budowa obwodnicy Opatowa – zmiany organizacji ruchu"

Napisz swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*