Czy ubezpieczenie dodatkowe w elektro-marketach coś daje?
W niewielu przypadkach tak, ale czy zawsze. Po pierwsze podpisując taką gwarancje należy sprawdzić co dokładnie jest objęte gwarancją. Jeden z naszych czytelników zgłosił się do nas z żalem i prośbą o interwencje, po tym jak po 2 letnim okresie, awarii uległ jego sprzęt AGD. Miał oczywiście dodatkową gwarancję. Jakież było jego zdziwienie, gdy udając się do elektro-marketu z prośbą o pomoc dowiedział się, że oczywiście jego dodatkowa gwarancja jest aktywna i obowiązuje, ale część, która uległa awarii nie jest wyszczególniona w liście awarii obejmujących daną gwarancje.
Rozważmy także inny przypadek. Ktoś z Państwa kupi np. komputer osobisty (laptop). Po około 2-3 latach, każdy taki sprzęt może ulec awarii. Koszt takiej dodatkowej gwarancji to około 200-300 zł. Załóżmy, że będzie to drobna usterka tj. dostanie się brudu do wentylatora. Oczywiście możemy skorzystać z dodatkowej gwarancji, ale nasz sprzęt trafi do serwisu i wróci do nas za 2-3 tygodnie, w najgorszym wypadku za miesiąc. Nie opłacając tego typu gwarancji mamy oszczędność, aby tego samego dnia udać się do serwisu komputerowego i w ciągu kilku godzin odebrać naprawiony sprzęt. Czyszczenie wentylatora to maksymalnie koszt do 99 zł, jednak ceny są zazwyczaj niższe.