W większości elektro-marketów w Polsce sprzedawcy zazwyczaj proponują dodatkową gwarancję tj. przedłużenie gwarancji nawet od 1 roku do 3 lat. Czy warto?
W niewielu przypadkach tak, ale czy zawsze. Po pierwsze podpisując taką gwarancje należy sprawdzić co dokładnie jest objęte gwarancją. Jeden z naszych czytelników zgłosił się do nas z żalem i prośbą o interwencje, po tym jak po 2 letnim okresie, awarii uległ jego sprzęt AGD. Miał oczywiście dodatkową gwarancję. Jakież było jego zdziwienie, gdy udając się do elektro-marketu z prośbą o pomoc dowiedział się, że oczywiście jego dodatkowa gwarancja jest aktywna i obowiązuje, ale część, która uległa awarii nie jest wyszczególniona w liście awarii obejmujących daną gwarancje.
Rozważmy także inny przypadek. Ktoś z Państwa kupi np. komputer osobisty (laptop). Po około 2-3 latach, każdy taki sprzęt może ulec awarii. Koszt takiej dodatkowej gwarancji to około 200-300 zł. Załóżmy, że będzie to drobna usterka tj. dostanie się brudu do wentylatora. Oczywiście możemy skorzystać z dodatkowej gwarancji, ale nasz sprzęt trafi do serwisu i wróci do nas za 2-3 tygodnie, w najgorszym wypadku za miesiąc. Nie opłacając tego typu gwarancji mamy oszczędność, aby tego samego dnia udać się do serwisu komputerowego i w ciągu kilku godzin odebrać naprawiony sprzęt. Czyszczenie wentylatora to maksymalnie koszt do 99 zł, jednak ceny są zazwyczaj niższe.
Bądź pierwszym, który to skomentuje. Wyraź swoją opinię. on "Czy ubezpieczenie dodatkowe w elektro-marketach coś daje?"