Do naszej redakcji zgłosiła się czytelniczka, która chciała poruszyć temat braku opieki medycznej w Ostrowcu Świętokrzyskim w niedziele i święta. Akurat w tym wypadku sprawa dotyczy opieki dentystycznej. Mieszkanka naszego miasta miała problem z zębem, ból i opuchliznę. Zdecydowała się uzyskać pomoc dzwoniąc na Teleplatforę Pierwszego Kontaktu, którą niedawno uruchomił NFZ. Więcej poniżej!
Korzystając z Teleplatfomy Pierwszego Kontaktu nie udało się uzyskać pomocy. Była to niedziela, godziny poranne. Telefon odebrała pielęgniarka, która poradziła zażyć środki przeciwbólowe i skontaktować się z lekarzem, który obejrzy zęba na żywo. Pacjentka poprosiła jednak o kontakt z lekarzem internistą (jest taka możliwość i o to właśnie poprosiła pacjentka). Lekarz oddzwonił w ciągu 3 godzin, jakość połączenia była fatalna. Nie było nic słychać, dźwięk przerywał. Pacjentka miała już kiedyś podobny problem i prosiła o antybiotyk. Lekarz odmówił i stwierdził, że ten przypadek powinien zobaczyć lekarz dentysta. Odmówił pomocy i polecił kontakt z placówką – najbliższa w tym momencie była w Kielcach. Następnie ostrowczanka, która zgłosiła się do naszej redakcji skontaktowała się z Szpitalnym Oddziałem Ratunkowym telefonicznie. Z uwagi na dużą ilość pacjentów na połączenie z lekarzem trzeba było czekać kilka godzin. Lekarz oddzwonił, przepisał leki.
Następnego dnia pacjentka zgłosiła się do jednej z ostrowieckich przychodni dentystycznych i w trybie nagłym została przyjęta tego samego dnia. Lekarz zalecił kontynuować leczenie antybiotykiem i zapisał pacjentkę na kolejną wizytę za niecałe 2 tygodnie.
Ostatecznie ta historia zakończyła się pozytywnie. Pacjentka nie chciała jechać osobiście na SOR z uwagi na pandemię i możliwość zarażenia się COVID-19. Natomiast pozostaje inny problem – w Ostrowcu Św. w święta brakuje całodobowej opieki dentystycznej i najbliższa taka placówka – według informacji przekazanych przez lekarza – jest w Kielcach. Dla wielu starszych osób jest to spora bariera, ponieważ muszą prosić o pomoc kogoś bliskiego, aby pomógł im dotrzeć na taką wizytę.
Jak dla mnie Teleplatforma Pierwszego Kontaktu nie zdała egzaminu.
Bądź pierwszym, który to skomentuje. Wyraź swoją opinię. on "Ostrowczanka pozostawiona bez opieki medycznej"