Czujność pracownika banku i udaremniona próba oszustwa - Kurier Ostrowiecki




Czujność pracownika banku i udaremniona próba oszustwa

Foto ilustracyjne

Oszustwa „na pracownika banku” w ostatnim czasie stały się bardzo popularne. Niestety oszuści działają tak wiarygodnie, że gdy dzwonią do nas, to na ekranie telefonu wyświetla się numer infolinii z nazwą banku, dlatego połączenie nie wzbudza podejrzeń. Po raz kolejny apelujemy o ostrożność i rozwagę! Więcej poniżej!

W minioną środę do ostrowickiej komendy zgłosiła się 75-letnia mieszkanka miasta, która poinformowała, iż zadzwonił do niej mężczyzna przedstawiający się jako pracownik departamentu bezpieczeństwa banku, w którym ma ulokowane pieniądze. Czujność ostrowczanki została uśpiona, gdyż na jej telefonie podczas połączenia wyświetliła się nazwa banku. Rozmówca poinformował seniorkę, że jej pieniądze są zagrożone i musi z nim współpracować aby nie padła ofiarą oszustów. Poprowadził on rozmowę w ten sposób, że kobieta udała się do swojego banku celem zaciągnięcia kredytu w kwocie 75 tys. złotych. Na szczęście w placówce jej zachowanie wzbudziło podejrzenia pracownicy banku, która ją obsługiwała. Dzięki właściwej postawie kobiety udaremniona została próba oszustwa a seniorka nie straciła swoich oszczędności.

Po raz kolejny apelujemy o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. Pamiętajmy, że oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Jeżeli odbierzemy taki telefon, zawsze należy się rozłączyć i zadzwonić do swojego banku, aby zweryfikować, czy to o czym i informuje nas rozmówca, faktycznie polega na prawdzie! Kolejnym krokiem powinno być przekazanie informacji o zdarzeniu policjantom.

Bądź pierwszym, który to skomentuje. Wyraź swoją opinię. on "Czujność pracownika banku i udaremniona próba oszustwa"

Napisz swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*